طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا؛ برد یا باخت؟

دیجی کالا یک کسب و کار اینترنتی پر سود و پر طرفدار است. اغلب افراد به دنبال طراحی سایت شبیه دیجی کالا هستند. اما تقلید کورکورانه غالباً به شکست منتهی می‌شود. یادگیری از عمل‌کرد پر قدرت یک کسب و کار بهتر از تقلید کورکورانه است.
با ما در ادامه همراه باشید
این مطلب توسط تیم محتوا میرکاوب و به قلم آرزو مظلوم ساکی نوشته شده است.
طراحی سایت شبیه به دیجی کالا

طراحی سایت فروشگاهی یا طراحی سایت شرکتی؟ انتخاب طراحی سایت با شماست. اینکه می‌خواهید یک سایتی کاملاً شبیه با طراحی سایت دیجی‌کالا داشته باشید، به‌خاطر چند دلیل اصلی است. یکی آنکه دیجی‌کالا به‌عنوان محبوب‌ترین سایت فروشگاهی در میان ایرانیان شناخته شده است. دوم آنکه آپشن‌های این فروشگاه به‌گونه‌ای است که اعتماد اغلب مشتریان را به خود جلب کرده است. آپشن‌هایی نظیر امکان مرجوع کردن کالا و برگشت آن، در صورت عدم رضایت مشتری. در واقع می‌توان گفت محوریت اصلی دیجی‌کالا بر روی مشتری‌مداری متمرکز شده است. اما آیا این موفقیت تنها به دلیل ویترین مشتری‌پسند فروشگاهی است؟ یا آنکه این کسب‌وکار اینترنتی دارای ریشه‌های محکمی است که بیشتر بر صرف سرمایه تکیه زده است؟ ریزه‌کاری‌های دقیقی در طراحی سایت دیجی‌کالا به‌کاررفته که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم.


در ادامه می‌خوانیم:
طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا – کپی کاری؟
طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا و درآمدزایی
آپشن‌های طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا
برای طراحی اصولی سایت چه کنیم؟
هزینه‌های طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا

تعرفه طراحی سایت

طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا – کپی کاری؟

تقلید کورکورانه یا تمرکز بر مارکتینگ باکیفیت؟ آمار طراحی سایت فروشگاهی نشان می‌دهد که بالغ بر هزاران نفر از صاحبان مشاغل در صدد طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا هستند. چرا که اکثریت بر این تصورند که اگر سایتی کاملاً شبیه دیجی‌کالا داشته باشند، می‌توانند مانند دیجی‌کالا در کسب‌وکار خود موفق شوند و یک‌شبه راه صد‌ساله روند. درصورتی‌که موضوع به همین سادگی‌ها نیست. دلیل موفقیت دیجی‌کالا تنها به‌خاطر ویترین خوش‌رنگ و لعاب آن نیست. بلکه به دلیل تبلیغات بازاریابی پرحجم، مارکتینگ و برندینگ باکیفیت است. با این توضیحات شما صرفاً نمی‌توانید با کپی قالب گرافیکی دیجی‌کالا به نتایج بالا برسید.

به عبارتی نمی‌توان تنها به کپی کاری دیزاین سایت توجه کرد و در پی آن حداقل ۵۰ تا ۶۰ درصد بخش‌های دیگر طراحی سایت را نادیده گرفت. در نتیجه یکی از عوامل اصلی در عدم موفقیت کسب‌وکار آنلاین، تقلید کورکورانه است که می‌تواند مستقیماً منجر به شکست شود؛ بنابراین قبل از آنکه به طراحی سایت فکر کنید، باید بیزینس پلن خود را مشخص کنید. بررسی و آنالیز این موضوع که بیزینس پلن ما از چه نقطه‌ای شروع می‌شود و به کجا می‌خواهد برسد. قطعاً برای پیاده‌سازی یک برنامه‌ریزی منسجم، مستلزم مشاوره با کارشناسان این حوزه است.

نمونه سایت های طراحی شده توسط شرکت میرکاوب


طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا و درآمدزایی

بدون شک نمی‌توان محبوبیت دیجی‌کالا را در میان سایر سایت‌های فروشگاهی نادیده گرفت. اما توجه داشته باشید که صرفاً یک قالب گرافیکی به‌تنهایی باعث موفقیت این‌چنینی نشده است. بلکه پارامترهای بسیاری نظیر برندینگ، مارکتینگ، تبلیغات بازاریابی و بسیاری از فوت و فن‌های بیزینسی باعث اعتبار دیجی‌کالا در میان کاربران شده است. در نتیجه برای طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا، بیشتر از آنکه به فکر یک تقلید کورکورانه باشید، باید به چگونگی درآمدزایی از طریق طراحی سایت بیندیشید. در واقع برند شدن در فضای وب و افزایش درآمدزایی به عامل اصلی سرمایه‌گذاری بستگی دارد.

چقدر می‌خواهید روی وب‌سایتتان سرمایه‌گذاری کنید؟ چه مقدار می‌خواهید برای داشتن یک وب‌سایت جامع، کامل و کاربرپسند، هزینه کنید؟ پس از آنکه بودجه معینی را برای طراحی یک وب‌سایت ایده‌آل و مشتری‌پسند مشخص کردید، می‌توانید به سراغ مابقی روند کار بروید. برای طراحی سایت کسب‌وکارتان برنامه‌ریزی داشته باشید. ایده‌های خلاقانه را جایگزین تئوری‌های تکراری کنید. یک پلن استراتژیک کاری برای کسب‌وکارتان تدارک ببینید تا بتوانید سمت‌وسوی بازاریابی‌تان را هدفمند کنید. در نهایت اگر نیاز به مشاوره‌های کاربردی و نتیجه‌بخش داشتید، می‌توانید از پلن‌های استراتژیک تیم میرکاوب بهره‌مند شوید.

طراحی سایت خود را به حرفه‌ای ها بسپارید

آپشن‌های طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا

حالا که با زیرساخت‌های موفق یک فروشگاه آنلاین تا حدی آشنا شدید. در این بخش به برخی از جزئیات کاربردی که در طراحی سایت مشابه دیجی‌کالا نمایان است، اشاره می‌کنیم. با یک نگاه اجمالی به قالب طراحی سایت دیجی‌کالا، به‌راحتی می‌توان جزئیات آن را دریافت. از درج گالری تصاویر محصولات گرفته تا توضیحات کلی و حتی نه‌چندان دقیق، سبب شده تا توجه حجم بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. از جمله آپشن‌های اصلی طراحی سایت شبیه به دیجی‌کالا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چیدمان و دسته‌بندی محصولات بر اساس نوع، جنس و ویژگی
  • درج توضیحات کلی درباره مشخصات اصلی هر محصول
  • امکان درج کامنت‌های مشتریان نسبت به سطح رضایت از خرید همراه با ضمیمه کردن تصویر محصول خریداری شده
  • امکان درج انتقادات و پیشنهادات از سوی مشتریان
  • ارسال محصول در زمان‌های تعیین شده و انتخاب آن توسط مشتری
  • امکان پرداخت وجه موردنظر با استفاده از درگاه‌های پرداختی مطمئن
  • تماس آسان با بخش پشتیبانی و امکان مرجوعیت محصول طی یک بازه زمانی مشخص
  • ارسال محصول از سوی یک تیم خوش‌برخورد
  • ارسال مسیج‌های پیگیری محصول برای مشتریان، پس از سفارش محصول
  • نمایش محصولات پرمخاطب و پرفروش
  • امکان نمایش محصولات تخفیفی
  • امکان تهیه کارت تخفیف از سوی مشتریان برای خریداری محصولات موردنظر
نمایی از فوتر سایت دیجی کالا


برای طراحی اصولی سایت چه کنیم؟

تا اینجای کار با شیوه طراحی سایت شبیه به دیجی‌کالا تا حدی آشنا شدید. اما پیشنهاد ما به شما این است که روی کسب‌وکار خودتان به طور هدفمند برنامه‌ریزی کنید. همان‌طور که گفته شد صرفاً تقلید قالب گرافیکی سایت دیجی‌کالا، نه‌تنها برای موفقیت کسب‌وکارتان کافی نیست، بلکه به دلیل عدم دریافت نتیجه مطلوب، به‌زودی از روند کاری خودتان دلسرد خواهید شد. شما می‌توانید باتوجه‌به نوع کسب‌وکارتان، تکه‌های مثبت و نقاط موفقیت طراحی سایت دیجی‌کالا را به نفع خودتان برداشت کنید. در ادامه روند کاری نیز می‌توانید پیشرفت خودتان را بر اساس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات بازاریابی برای برند شدن در فضای وب تدارک ببینید. گفتنی است که حتی برای طراحی سایت شرکتی نیازی به برخی از ابزارهای پیچیده نیست. در نتیجه ابزارهای کاربردی بایستی باتوجه‌به نوع کسب‌وکارتان بارگذاری شوند.


هزینه‌های طراحی سایت شبیه دیجی‌کالا

همان‌طور که گفته شد موفقیت دیجی‌کالا صرفاً به دلیل آپشن‌های موجود در طراحی سایت آن نیست. اگرچه استفاده از هر یک آپشن‌ها، تعرفه هزینه‌های مرتبط با خود را شامل می‌شود. اما آنچه که باعث مطرح‌شدن کسب‌وکارتان می‌شود، سرمایه‌گذاری روی برندینگ و مارکتینگ سایت است. در واقع طراحی سایت با قالب فروشگاهی یا شرکتی، با استفاده از ابزارهای کاربردی بایستی با بهره‌گیری از تبلیغات مارکتینگ تکمیل شود. طراحی سایت فروشگاهی و طراحی سایت شرکتی هرکدام نیازمند سئو، تبلیغات آنلاین با استفاده از درج محتواهای متنی سئو، محتواهای تصویری و ویدئویی صورت می‌پذیرد. دیده‌شدن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل تنها از طریق رعایت پارامترها و استانداردهای کلیدی در طراحی سایت امکان‌پذیر است. به‌خصوص سئو سایت، سئو محتواهای متنی برای توضیحات هر یک از محصولات و خدمات را نباید دست‌کم گرفت.

برای مشاهده نمونه سایت های طراحی شده کلیک کنید.

۱- سایت سیولش

۲- سایت گاراژ آنلاین

۳- سایت حس مدیا

۴- سایت ادمیرال

کلام پایانی

تمامی خدمات طراحی سایت به‌صورت ۳۶۰ درجه برای تمامی کسب‌وکارهای آنلاین در میرکاوب موجود است. حتی اگر دارای یک وب‌سایت دست‌نخورده هستید. ما کسب‌وکار اینترنتی شما را با درج محتواهای سئو ­شده تکمیل کرده و تیزرینگ و مارکتینگ ویژه‌ای را برای زنده نگه‌داشتنش سایت در نظر می‌گیریم. باتوجه‌به سابقه چندین‌ساله شرکت طرح و پردازش میرکاوب در زمینه طراحی سایت، ما پرتکرارترین پرسش‌های شما را در یک جلسه مشاوره تخصصی رایگان پاسخگو هستیم. تیم میرکاوب با آنالیز و بررسی کسب‌وکار شما، تمامی جوانب بازاریابی را در نظر گرفته و بر اساس پارامترهای موردنیاز، تعرفه‌های قیمتی را در اختیارتان قرار می‌دهند. مشتری‌مداری، لبخند مشتری و رضایت مشتری از جمله اهداف اصلی تیم میرکاوب است.

لبخند مشتریان میرکاوب

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میخواهید بدانید، در مورد ما چه میگویند؟

بیانیه چشم‌انداز شرکت میرکاوب: معتمد ترین شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر وب در ایران و خاورمیانه، با کیفیت مثال‌زدنی و تجربه‌ای لذت‌بخش تا سال 1405

ارتباط باما

مازندران، آمل، خیابان امام خمینی، آفتاب58
نمایندگی کشور مالزی: 18-17, SETAPAK GREEN CONDOMINIU 53000 Kuala Lumpur, Malaysia
اپلیکیشن پرتال مشتریان
تمامی حقوق این سایت برای شرکت میرکا روناک کاسپین محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.