8 نکته مهم و اساسی برای اعتماد به فروشگاه های اینترنتی

ازآنجایی‌که کسب‌وکارهای اینترنتی متعددی وجود دارند که به‌سهولت در دسترس هستند، درنهایت شما را گیج خواهند کرد که کدام فروشگاه را انتخاب کنید. شاید این تصور اشتباه را داشته باشید که محصولات اهمیت زیادی دارند نه فروشگاه. اما هرکسی می‌تواند یک وب‌سایت راه‌اندازی کند و برخی تصاویر غیرواقعی را
با ما در ادامه همراه باشید
این مطلب توسط تیم محتوا میرکاوب و به قلم نفیسه سجادی نوشته شده است.

ازآنجایی‌که کسب‌وکارهای اینترنتی متعددی وجود دارند که به‌سهولت در دسترس هستند، درنهایت شما را گیج خواهند کرد که کدام فروشگاه را انتخاب کنید.
شاید این تصور اشتباه را داشته باشید که محصولات اهمیت زیادی دارند نه فروشگاه. اما هرکسی می‌تواند یک وب‌سایت راه‌اندازی کند و برخی تصاویر غیرواقعی را نیز روی آن قرار داده تا مردم را فریب دهد.
قبل از انتخاب یک فروشگاه اینترنتی، عواملی جهت کسب اطمینان وجود دارد که باید بررسی شوند. همچنین،  برخی از امکانات باید وجود داشته باشد تا روند خرید شما آسان‌تر شود. بنابراین، هنگام انتخاب فروشگاه‌های اینترنتی عوامل مهمی را که در ادامه مطرح خواهیم کرد در نظر بگیرید. با ما همراه شوید با بررسی روش های  اعتماد به فروشگاه‎ های اینترنتی!

اعتماد به کسب‌وکارهای اینترنتی- پویانمایی از انتخاب محصول مناسب

1. نیاز به بررسی یک فروشگاه آنلاین

فرض کنید فروشگاهی که محصولات را در آن مشاهده می‌کنید چندین سال است که همان محصولات را ارائه می‌دهد. بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که این کسب‌وکار اینترنتی قادر به جذب مشتری برای این مدت طولانی شده است. اگر چنین است، هیچ راهی برای غیرقابل‌اعتماد بودن فروشگاه وجود ندارد، زیرا تنها فروشگاه‌های قابل‌اعتماد می‌توانند در طول سال‌ها دوام بیاورند. ازاین‌رو بهتر است تجربه فروشگاه‌های اینترنتی را در فروش طیف وسیعی از محصولات در نظر بگیرید. می‌توانید تاریخچه کسب‌وکار را در صفحه درباره ما ببینید که به شما اطلاع می‌دهد از تجربه آن‌ها مطلع شوید. در غیر این صورت، می‌توانید آن را با سیستم پشتیبانی مشتری نیز بررسی کنید.

2. بررسی کامنت‎های مرتبط با محصولات

یکی دیگر از مواردی که باید بررسی کنید، شهرت کسب‌وکارهای اینترنتی است. شهرت چیزی نیست جز نظرات افرادی که از محصولات آن فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌کنند. فرض کنید چندین نفر در گذشته از فروشگاه موردنظر شما خرید کرده‌اند. حداقل تعداد کمی از آن‌ها فرصتی برای به اشتراک گذاشتن بازخوردهای خود به‌صورت آنلاین در پورتال‌های مشابه و مختلف مانند وبلاگ‌ها، انجمن‌ها، و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی دارند. اگر عضو چنین پلتفرم‌هایی هستید، ایده کلی از کیفیت اقلام ارائه‌شده توسط طیف وسیعی از تأمین‌کنندگان آنلاین خواهید داشت. ازاین‌رو، شما باید آن‌ها را با اطمینان بررسی کنید.

اعتماد به کسب‌وکارهای اینترنتی- بررسی کامنت های مرتبط با محصولات

 

3. بررسی امنیت سایت و سبز شدن نوار آدرس مرورگر شما

یکی دیگر از موارد مهمی که هنگام خرید آنلاین باید بررسی شود، وضعیت وب‌سایت ازنظر امنیت داده‌های کاربر است. ازآنجایی‌که هنگام خرید از سایت باید جزئیات بانکی یا آدرس، شماره تلفن و مواردی ازاین‌دست را ارائه دهید، باید اطمینان حاصل شود که هیچ‌یک از این جزئیات لو نخواهند رفت. یکی از راه‌های تائید این امنیت، داشتن یک گواهی SSL است که نماد https را به URL سایت می‌آورد. همچنین، برای اطمینان از این امر می‌توانید از طریق سیاست حفظ حریم خصوصی وب‌سایت مراجعه کنید.

4. بررسی امنیت روش‌های پرداخت برای اعتماد به فروشگاه‎ های اینترنتی

برخی از وب‌سایت‌ها فقط اطلاعات کارت اعتباری شما را می‌خواهند. شما باید مراقب چنین سایت‌هایی باشید زیرا همیشه بهتر است به سراغ آن دسته از کسب‌وکارهای اینترنتی بروید که به شما امکان پرداخت به اشکال مختلف را می‌دهد.
یکی از روش‌های بسیار معتبر، پرداخت نقدی هنگام تحویل کالا است.
در اینترنت هر صفحه با هر نوع کاربری دارای یک آدرس مشخص و منحصربه‌فرد است.
برای اطمینان پیدا کردن از امن بودن درگاه پرداخت، باید آدرس اینترنتی صفحه‌ای که به آن منتقل شده‌اید را به‌دقت موردبررسی قرار دهید. در قسمت بالای صفحه در نوار آدرس، آدرس صفحه قابل‌رؤیت است.
چنانچه از مرورگرهای تلفن همراه استفاده می‌کنید، محل آدرس را با انگشت لمس کنید تا آدرس به‌طور کامل برایتان نمایش داده شود.
آدرس اینترنتی برای یک درگاه پرداخت امن، با یک علامت قفل در شروع آدرس نمایش داده می‌شود.
البته ممکن است در بعضی صفحه‌ها نیز علامت قفل وجود نداشته باشد اما دقت کنید که آدرس حتماً باید با عبارت //:https شروع شده باشد.در غیر این صورت، احتمال اینکه به یک درگاه پرداخت جعلی هدایت شده‌ باشید زیاد است.

اعتماد به کسب‌وکارهای اینترنتی- نمایش صحیح آدرس اینترنتی معتبر

5. بررسی پاسخگویی تیم پشتیبانی امور مشتریان

ازآنجایی‌که همه‌چیز در چنین فروشگاه‌هایی به‌صورت آنلاین اتفاق می‌افتد، ارتباط شما با پشتیبانی فروشگاه باید عالی باشد. ممکن است در مورد طرح‌های موجود، تناسب آن‌ها، سیاست‌های بازگشت (مرجوع) کالا و بسیاری موارد دیگر تردیدهای زیادی داشته باشید. اگر از تیم پشتیبانی مشتری پاسخی دریافت نکردید، باید مراقب باشید زیرا حتی زمانی که با مشکلات تحویل یا پرداخت مشکل دارید، آن‌ها پاسخ نمی‌دهند. زمانی می‌توان گفت که یک کسب‌وکار اینترنتی کاملاً قابل‌اعتماد است که تیم پشتیبانی مشتری آن پاسخگو باشد. می‌توانید این موضوع را با ارسال یک یا دو بار پیام کوتاه قبل از سفارش بررسی کنید.

6. بررسی رابط کاربری مناسب و راحت

هنگام خرید حضوری از فروشگاه‌ها هیچ مشکلی پیدا نخواهید کرد زیرا همه‌چیز به‌صورت فیزیکی در دسترس است. به همین ترتیب، فعالیت خرید آنلاین شما نیز باید این‌گونه باشد.
برای داشتن چنین تجربه‌ای باید از سایتی خرید کرد که رابط کاربری بهتری دارد. شما باید به‌راحتی مسیرهای داخل وب‌سایت را پیدا کنید تا به آنچه می‌خواهید برسید. اگر خود رابط کاربری پیچیده باشد، نمی‌توانید آنچه را که به دنبالش هستید به‌راحتی بخرید.

7. بررسی قیمت‌گذاری مناسب محصولات

یکی دیگر از عناصر حیاتی که مناسب بودن کسب‌وکارهای اینترنتی را تعیین می‌کند، قیمت‌گذاری اقلام است. شما بودجه‌ای در ذهن خواهید داشت و به دنبال چیزی با تفاوت‌های جزئی خواهید بود. با نگاهی ساده به صفحه اصلی، یک ایده کلی از محدوده قیمت متوسط برای محصولات موجود در سایت دریافت خواهید کرد. بنابراین، شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ادامه دهید یا نه.

8. بررسی وجود امکان بازگشت کالا

یکی دیگر از موارد ضروری که باید در فروشگاه آنلاین بررسی کنید، سیاست بازگشت کالا است. ازآنجایی‌که تا زمانی که کالا را تحویل نگیرید از کیفیت آن مطلع نخواهید شد، باید گزینه‌ای برای صرف‌نظر از کالا و تعویض و یا پس گرفتن وجه در مواردی که اجناس درجه پایین هستند وجود داشته باشد. اگر فروشگاهی گزینه بازگشت ارائه نمی‌دهد، ممکن است مجبور شوید با آنچه دریافت می‌کنید، سازگار شوید. اغلب، چنین خریدی فقط هدر دادن پول خواهد بود. بنابراین، وجود سیاست بازگشت کالا الزامی است. اگرچه در صورت وجود چنین سیاستی، در صورت بازگرداندن محصول باید مراقب عودت هزینه آن نیز باشید.

نتیجه گیری درباره اعتماد به فروشگاه‎ های اینترنتی

حتی اگر یک کسب‌وکار اینترنتی تمام موارد گفته‌شده را رعایت کرد، باز دلیلی صد در صد بر درستی و اعتبار آن فروشگاه اینترنتی نیست. چون هرروز روش‌ها و نکات کلاه‌برداری بیشتر می‌شود پس وظیفه شما کاربر آنلاین در فضای مجازی این است که خیلی حواس خود را جمع کنید تا در دام شیادان فضای سایبری نیافتید.
در حد توان سعی کردیم مهم‌ترین نکات بررسی روش‌های اعتماد به فروشگاه‎ های اینترنتی که باید در هر خرید آنلاین رعایت کنید در این مقاله به شما ارائه دهیم و بقیه ماجرا را به دست شما می‌سپاریم. امید است از خواندن این مقاله لذت برده باشید و توصیه می‎کنیم فقط به خواندن یک مقاله اکتفا نکنید. در میرکاوب هرروزه سعی می‌شود آموزش‌های کاربردی بیشتری برای شما عزیزان تهیه و تولید شود.

چقدر این پست مفید بود؟

میانگین امتیازات / 5. تعداد نظر:

اولین نفری باشید نظر میدهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

میخواهید بدانید، در مورد ما چه میگویند؟

بیانیه چشم‌انداز شرکت میرکاوب: معتمد ترین شرکت ارائه دهنده خدمات مبتنی بر وب در ایران و خاورمیانه، با کیفیت مثال‌زدنی و تجربه‌ای لذت‌بخش تا سال 1405

ارتباط باما

مازندران، آمل، خیابان امام خمینی، آفتاب58
نمایندگی کشور مالزی: 18-17, SETAPAK GREEN CONDOMINIU 53000 Kuala Lumpur, Malaysia
اپلیکیشن پرتال مشتریان
تمامی حقوق این سایت برای شرکت میرکا روناک کاسپین محفوظ است. نقل مطالب با ذکر منبع بلامانع است.